Aanbevolen post

Home

Update: 4 september 2018:  Het boek Twee gezichten. De impact van migraine is nu te bestellen via www.tweegezichten.nl   Veel mensen me...

dinsdag 13 september 2016

Ontremd.

Tijdens en na een migraine aanval voel ik mij vaak ontremd. Ik kan compleet verrast worden door de heftigheid van mijn emoties. Een kleine aanleiding is genoeg om een golf van boosheid door mij heen te laten spoelen. Het vuur verspreidt zich tot  in alle uithoeken van mijn gestel zodat er geen stukje Hottie meer overblijft om het tij te keren. Ik heb mijzelf dan even niet meer onder controle. Voor ik het weet heb ik hard geschreeuwd of met een deur gesmeten. Op dat moment ben ik in contrast met mijzelf. Alsof mijn spiegelbeeld mij even heeft overgenomen. Dat is schrikken voor mij en zeker ook voor mijn gezin. Het maakt de titel “Twee gezichten” nog treffender. De neuroloog bevestigt mijn verhaal en legt uit dat migraine de hersenen op meerdere terreinen ontregelt zodat je je ook heel anders kunt gaan gedragen. De laatste maanden dat ik nog werkte was ik echt mijzelf niet meer. Ik was in een chronisch ontregelde staat. Ik besef achteraf pas de enorme impact op mijn gezin. Ik kan mijn kinderen nu gelukkig uitleggen wanneer ik ontremd kan reageren en mij dan terugtrekken. Ze begrijpen dat het door de ziekte komt en niet door hun gedrag. Mijn dochter gaf mij met haar woorden een prachtig cadeau: ‘Mam, ik ben zo blij dat ik je weer terug heb.’   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten