Aanbevolen post

Home

Update: 4 september 2018:  Het boek Twee gezichten. De impact van migraine is nu te bestellen via www.tweegezichten.nl   Veel mensen me...

dinsdag 13 oktober 2015

Home

Update: 4 september 2018: Het boek Twee gezichten. De impact van migraine is nu te bestellen via www.tweegezichten.nl 


Veel mensen met migraine houden grotendeels verborgen voor anderen hoe ze onder deze aandoening lijden terwijl migraine één van de meest invaliderende ziektes is ter wereld. Ik vind dit hartverscheurend. Wat zou het prachtig zijn als meer mensen zouden weten hoe ontzettend ziek je kunt zijn als je migraine hebt en hoe ingewikkeld het is om met migraine te leven.  Zelf heb ik langdurig voor veel mensen verborgen gehouden wat de impact op mijn leven is en heb ik erg mijn best gedaan om de migraine geen belemmering te laten zijn op mijn werk, bij mijn gezin en in sociale contacten. Het gevolg hiervan is dat ik voor de tweede keer te lang te veel medicatie heb geslikt en chronische migraine heb ontwikkeld. Ik wil vanuit mijn ervaringen iets bijdragen aan het bewustzijn rondom migraine zodat het makkelijker wordt om te laten zien wat je hebt, wat het met je doet en vooral ook wat je vervolgens nodig hebt om er goed mee te kunnen leven. Gedeelde pijn verzacht.  

Om mensen met migraine letterlijk en figuurlijk een gezicht te geven wil ik ze portretteren in een boekIk ben dan ook op zoek naar mensen die zich willen laten portretteren en interviewen. Eén portret van het gezicht in goede doen en één portret van het gezicht op het toppunt van een migraineaanval die niet onderdrukt wordt door medicatie. Deze portretten komen naast elkaar in het boek te staan met een kort verhaal van de geportretteerde over de impact van migraine op zijn of haar leven. Naast de portretten schrijf ik in het boek en op dit blog mijn eigen verhaal. Als u wilt meewerken aan een portret of meer informatie wilt, kunt u contact met mij opnemen via email: hottiewiersma@gmail.com of het contactformulier. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten