Aanbevolen post

Home

Update: 4 september 2018:  Het boek Twee gezichten. De impact van migraine is nu te bestellen via www.tweegezichten.nl   Veel mensen me...

dinsdag 8 december 2015

Dikke vette pech!


Ik voel mij goed vandaag! Liggend in een ontspannende yogahouding op een matje op de grond voel ik een enorme drive om in actie te komen. Alsof ik alles kan inhalen op deze dag. Rationeel probeer ik mijzelf tot kalmte te manen. 'Gebruik deze energie voor je herstel' zeg ik tegen mijzelf, 'rustig aan…….'. Ik besef dat ik een hele krachtige motor in een oud DAF'je ben. Als ik op volle toeren ga lekt alle benzine binnen no time weg en nog voor de finish verlies ik allerlei onderdelen. 'Hoe houd ik mijzelf bij elkaar?' Enigszins remmend werkt de lijst die ik van uur tot uur invul, met wat ik doe en hoeveel energie en last van mijn hoofd ik op dat moment heb. Confronterend is dat auto en motor niet bij elkaar passen. Ik doe altijd meer dan dat ik aankan, puur op wilskracht. Stiekem vraag ik mij af of dat ook migraine kan veroorzaken terwijl ik al lang weet dat het gewoon een ziekte van de hersenen is.  'Denk jij dat mensen met migraine bepaalde eigenschappen met elkaar gemeen hebben?' vraag ik later op de dag toch aan de hoofdpijnverpleegkundige. 'Nee, dat geloof ik niet' zegt ze 'Als je migraine hebt heb je gewoon dikke vette pech!'.   

1 opmerking: