Aanbevolen post

Home

Update: 4 september 2018:  Het boek Twee gezichten. De impact van migraine is nu te bestellen via www.tweegezichten.nl   Veel mensen me...

maandag 4 januari 2016

Lege eierdop


-Wat voel ik mij vreemd- dacht ik toen ik vanochtend wakker werd. Alsof mijn hoofd hol is, een lege eierdop. -Wat vreemd dat ik kan denken zonder dat ik mijn hersenen voel- schiet het door mij heen. Dat er iets kan voortkomen uit dit niets. Geen pijnlijke ruimtes en scherpe randen te bekennen. Ik hoef geen moed te verzamelen om op te staan. Een stil besef groeit in mij dat dit mijn eerste moment is met een compleet helder hoofd. Verwachtingsvolle blijheid roert zich. Het is voor mij toch ook nog mogelijk om mij gezond en goed te voelen. Wat voor een ander zo vanzelfsprekend is ervaar ik als een groot cadeau. Een nieuwe kans, een nieuwe ik. De volgende dag sta ik op met migraine. Het contrast is zo groot. Gisteren op de top van goed en nu in het dal van extreem ziek. Licht en duisternis. Overgeleverd aan de grillen van de natuur. Hoe kan ik deze tocht aan anderen beschrijven? Ik kan het zelf al nauwelijks bevatten.  

1 opmerking:

  1. Sinds kort volg ik je blog.
    Veel dingen zijn zo herkenbaar. Vooral dat je zo blij kan zijn met "een leeg hoofd" zoals ik dat altijd noem na dagen van migraine.
    En het is niet ook alleen maar die hoofdpijn, je hele lichaam is uit evenwicht om nog maar te zwijgen over je psyche.

    Ik wens je heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen