Aanbevolen post

Home

Update: 4 september 2018:  Het boek Twee gezichten. De impact van migraine is nu te bestellen via www.tweegezichten.nl   Veel mensen me...

woensdag 22 juni 2016

Geen kermis meer.

Er is geen medicijn om migraine aanvallen te voorkomen. Bij de neuroloog kan je een hele reeks medicijnen, bedoeld voor andere ziekten, uitproberen. Zoals bloeddrukverlagende medicijnen en anti-epileptica in allerlei soorten en maten. Als je geluk hebt zit er een medicijn tussen die als bijwerking heeft dat je minder last krijgt van migraine. Als je pech hebt, zoals ik, zijn de bijwerkingen sterker dan de winst die het oplevert. Gooi een muntje in de gokkast en dan maar hopen dat je de winnende combinatie hebt. Er zijn wel medicijnen om een aanval te onderdrukken als deze op komt zetten. Ook deze laatste werken soms wel en soms niet. Ik heb inmiddels een haat/liefde verhouding met deze medicijnen. Als mijn hoofd zo’n pijn doet snak ik naar een verdovende pil en ik heb ze nodig op momenten dat ik echt wil blijven ‘functioneren’. Tegelijkertijd ben ik altijd bezorgd of ik niet te vaak medicijnen neem en mijzelf weer aan het vergiftigen ben. En elke keer als ik een pil slik schrik ik weer van het unheimische gevoel wat zich door mijn lichaam verspreidt. Alsof ik een overdosis drugs heb ingenomen. Ongeveer zoals een misselijk makende rit door een spookhuis zonder nooduitgang. Achteraf begrijp ik niet meer hoe ik zo lang ben door blijven werken. Voor mij geen kermis meer. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten