Aanbevolen post

Home

Update: 4 september 2018:  Het boek Twee gezichten. De impact van migraine is nu te bestellen via www.tweegezichten.nl   Veel mensen me...

woensdag 8 juni 2016

Selffulfilling prophecy.



‘Het is lastig dat je ziek bent maar je belast mij niet’ zegt de vrouw op de televisie tegen haar man met ALS in een vergevorderd stadium. Ik herken het gevoel mijn partner tot last te zijn. Het idee dat ik met mijn ziekte het leven van de mensen om mij heen moeilijker maak heeft zich in mij vastgezet. Samenleven met iemand met migraine is lastig. Wanneer ze niet mee kan naar dat mooie concert. Wanneer ze somber en boos is omdat ze ziek is. Wanneer het huishouden verslonst. Wanneer ze zich afsluit voor haar man. Wanneer ze de prikkels van de kinderen niet aankan en zich steeds terugtrekt uit het gezinsleven. Wanneer de rest van het gezin weer eens alleen naar een feestje gaat. Wanneer hij haar kots opruimt. Wanneer de kinderen stil moeten zijn. Wanneer er geen eten in huis is omdat zij op bed ligt. Wanneer je je geliefde pijn ziet lijden. Het is mijn uitdaging om te focussen op mijn leuke kanten en mijzelf niet als een  zwarte schaduw over mijn gezin te zien. Ik wil geen selffulfilling prophecy, geen gewicht aan het been van mijn man worden maar de liefde van mijn vent blijven voelen, in voor- en tegenspoed.     

Geen opmerkingen:

Een reactie posten