Aanbevolen post

Home

Update: 4 september 2018:  Het boek Twee gezichten. De impact van migraine is nu te bestellen via www.tweegezichten.nl   Veel mensen me...

donderdag 25 augustus 2016

Bestaansrecht.


Het is prachtig buiten, een glinsterend wit laagje betovert de takken van de bomen. De zon geeft alles een gouden gloed terwijl de grond dampt in de kou. Vogeltjes hangen met wapperende vleugels aan de voederbakjes in de tuin. Ze maken mij vrolijk met hun scheve kopjes en drukke gebaren. Starend uit het raam mijmer ik over het gesprek wat ik met vrienden had over mijn waarde in de maatschappij. Hoe ik vanuit schuldgevoel het gesprek begon en vervolgens besefte dat zelf geld verdienen geen voorwaarde is om waardevol te zijn. Vogeltjes maken zich hier niet druk om. Zij zijn er gewoon. Ze eten het vogelvoer wat ik heb neergelegd zonder zich af te vragen of ze daar wel recht op hebben. En ze geven iets aan mij omdat ik van ze geniet. We maken allemaal deel uit van een grotere cirkel van geven en ontvangen. Een kringloop van energie waarin ieder zijn eigen bestaansrecht heeft. Geld is maar één vorm uit velen, van gevende energie. In de reacties op mijn blog en boekproject krijg ik terug dat mijn woorden van betekenis zijn voor anderen. Ik bied anderen erkenning en steun en dát geeft ook zin aan mijn bestaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten