Aanbevolen post

Home

Update: 4 september 2018:  Het boek Twee gezichten. De impact van migraine is nu te bestellen via www.tweegezichten.nl   Veel mensen me...

maandag 15 februari 2016

Twee gezichten.

Twee gezichten, dat is de titel van mijn boek. Zo gemakkelijk als ik mijn goede gezicht toon zo moeilijk vind ik het om mijn zieke gezicht te laten zien. Ik heb andere verwachtingen van mijn leven, een gezond plaatje op mijn netvlies. En juist die andere verwachtingen maken dat ik de migraine weg wil hebben en zorgen voor frustratie en boosheid. “Maak jezelf vrij van gehechtheid en leef in vreugde en vrijheid” lees ik in het meditatieboek van Osho. En oh, wat hecht ik aan het beeld van een gezonde vrouw die net als ieder ander werk, gezin en sociaal leven moeiteloos combineert. Dezelfde struggle bemerk ik bij een aantal mensen met migraine die ik gevraagd heb mee te werken aan een portret voor in het boek: 'Ik weet niet of ik die kant van mijzelf wel wil laten zien ook al vind ik wel dat het nodig is'. Mijn zoektocht naar een bekende Nederlander met migraine heeft ook al niet veel opgeleverd. Angst voor imago schade. Met mijn boek ga ik volledig met de billen bloot. Ik brandmerk mijzelf met 8 letters. Nou maar hopen dat het met een sisser afloopt.  

1 opmerking:

  1. Inmiddels is je boek te verkrijgen via www.tweegezichten.nl
    gefeliciteerd! Je mag trots op jezelf zijn. Ik weet zeker dat je met je boek een hoop mensen raakt en inspireert. Veel liefs en succes!

    Aanrader dus www.tweegezichten.nl

    BeantwoordenVerwijderen