Aanbevolen post

Home

Update: 4 september 2018:  Het boek Twee gezichten. De impact van migraine is nu te bestellen via www.tweegezichten.nl   Veel mensen me...

dinsdag 8 maart 2016

Defect apparaat.

Het is nog steeds niet duidelijk hoe migraine precies in de hersenen te werk gaat. Ik probeer de wetenschappelijke bevindingen tot nu toe te begrijpen maar vindt het allemaal zeer verwarrend. Ik geef er mijn eigen draai aan. Migraine is voor mij kortsluiting onder mijn schedel. Op hol geslagen elektrische impulsen verhogen de druk in mijn hersenpan. De bedradingen in mijn hoofd kunnen de prikkelingen niet meer verwerken. Alarmsignalen worden afgeleverd op verkeerde stations. De pijn vertelt dat de radertjes zijn vastgelopen en stoom afblazen. Explosieve chemie tussen stofjes. Alsof er een defecte Willie Wortel machine in mijn hoofd zit. ABSOLUTE STILTE IN DE ZAAL ALSTUBLIEFT! Liggen, ogen en oren dicht, wachten, lijdzaam ondergaan tot de rust weerkeert en mijn brein zijn normale ritme terugvindt. De dag dat de wetenschap de oorzaken doorgrondt en het defecte apparaat kan repareren, dan barst ik van geluk. Dat weet ik zeker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten